Wednesday, October 14, 2009

Pemilik Cintakku Setelah Allah Dan Rasul


Salam Perjuangan..

Setelah sekian lama menyepi dek kerana terlalu sibuk dengan pelbagai urusan... Selesai sudah beberapa halaman saya menjenguk sebuah buku baru karangan kak Fatimah Syarha Mohd Nordin.. Walaupun baru menjengah baberapa laman namun bingkisan penulisannya amat saya kagumi..

Berkisarkan penggunaan watak Qaniaah dan Dr. Muhsin sudah cukup bagi menggambarkan alangkah indahnya jika Usrah yang terbina berlandaskan Baitul Dakwah.. Bermula dengan Individu muslim, baitul muslim, masyarakat muslim, daulah muslim, negara muslim, khalifah muslim dan seterusnya menjadi Ustaz kepada alam ( rujukan kepada semua ) merupakan sesuatu matlamat yang hendak dilaksanakan konteks gagasan dakwah islamiyyah..

Penulis juga ingin mengambarkan yang tiada percintaan sebelum pernikahan.. Prinsip yang di pegang melalui watak Qaniaah merupakan prinsip yang menafikan mana-mana ungkapan cinta selain daripada Allah dan Rasul di zaman remajanya dan setelah bersedia berkahwin, cinta yang ketiga itu di serah kepada insan yang bernama suami.. Begitulah teguhnya prinsip yang di perjuangkan oleh Qaniaah...

Bingkisan ini sangat sesuai bagi mereka yang di alam remaja, yang akan mendirikan rumah tangga, yang dah berumah tangga dan ibubapa bagi mendidik anak-anak.. Harap sahabat-sahabat dapat membacanya kerana isinya sarat dengan ilmu yang dapat di manfaatkan nanti..
Amat rugi jika terlepas peluang menelaahnya.... Syukran..

Sirru Ala Barakatillah..
Wassalam...

0 comments:

Post a Comment

MUJAHIDDIN MUDA © 2008 Template by:
SkinCorner